Atelier 62 / How to get an internship in France?

Atelier 62

Contenu de l'atelier

Organized with Global Brittany (local NGO) / Bretons From Abroad (community of Bretons based in international students in Brittany & alumni), this workshop is intended specifically for international students and explains the French recruiting system, the consequences for international students, the general approach and how to prepare the documents (resume, cover letter, LinkedIn profile…) in a detailed and concrete manner. Workshop in English.

L’atelier s’appuie sur une présentation présentant dans le détail le système de recrutement français, les conséquences pour les étudiants internationaux, la rédaction des différents documents et du profil LinkedIn, et peut être suivie par des échanges concrets sur les problématiques des participants (en un temps très limité).

Animé par François HUBER – Consultant international – Mobilys Conseil

Mardi 24/10 – 18h45-19h45 – SOIE